OpenGL ve Direct3D üzerinden ses, klavye, fare, joystick ve grafik donanımlarına düşük düzeyde erişim sağlamak için tasarlanmış bir çapraz platform geliştirme kütüphanesi olan SDL‘nin (Simple DirectMedia Layer) SDL 3.2.0 sürümü, Sam Lantinga tarafından duyuruldu. Bunun, yeni SDL 3.0’ın resmi sürümü olduğu belirtilirken, geri bildirim, çekme isteği ve hata raporları sağlayarak SDL’nin bugün olduğu hale gelmesine yardımcı olan yüzlerce kişiye teşekkür edildiği ifade ediliyor. SDL2’den geçiş yapanlar için kapsamlı bir değişiklik ve geçiş ipuçları listesinin buraya konulduğu belirtiliyor. API referansını yazmak ve gözden geçirmek için çok çaba harcandığı belirtilirken, artık farklı alt sistemlerin farklı yaklaşımlar benimsemesi yerine, her şeyin API genelinde tutarlı bir şekilde adlandırıldığı söyleniyor. SDL 3.2.0 hakkında bilgi edinmek için GitHub sürümler sayfasını inceleyebilirsiniz.
SDL SDL 3.2.0 edinmek için aşağıdaki linkten yararlanabilirsiniz.
android, çapraz platform, Direct3D, donanım, fare, GNU/Linux, grafik, Humble Bundle, iOS, joystick, klavye, Mac OS X, opengl, SDL 3.2.0, ses, Simple DirectMedia Layer, Valve, video, windows